Tätä pelkäsinki jo; olen ollut pitkään sinkkuna aivan ilman mitään aktiviteettia. Nyt yhtäkkiä olen keskeisellä paikalla täydellisessä sopassa jossa on mukana viisi naista ja lisäkseni, sivustakatsojana kaksi muuta miestä. Miten pirussa näin pääsi käymään? Tämä on liian monimutkaista ollakseen uskottavaa edes saippuaoopperassa.

Aiemmin tapahtunutta; olen koko syksyn liehitellyt erästä neitiä I, josta olen haaveillut jo vuosia mutta vasta nyt olimme samaan aikaan sinkkuja. Kuukausi sitten siinä tuli yhtäkkiä vaikeuksia, häntä oli vaikea saada kiinni, enkä ymmärtänyt mistä oli kyse. Viime viikolla kuulin että hänellä on uusi miesystävä ja se selittikin kaiken. Olin oikeasti ollut toivekas hänen suhteen, mutta itselleni tuli silti yllätyksenä kuinka pahasti tipahdin kun kuulin toisesta miehestä.

Suhteessani I:hin on ollut alunperin monia haasteita. Olemme samassa harrastepiirissä, joka on meille molemmille tärkeä, joten jos suhteemme olisi ajanut karille suurella spektaakkelilla, olisi saman harrastuksen jatkaminen ollut vaikeaa. I:n hyvä ystävä on minun exä, neiti T, jolla on edelleen tunteita minua kohtaan. Lopetin suhteen häneen vuosi sitten koska minulla ei ollut omasta mielestäni tarpeeksi tunteita häntä kohtaan. Tuntui väärältä olla hänen kanssaan jos samalla vain odotan hetkeä jolloin "se oikea" nainen kävelisi vastaan. Haluasin minimoida vahingon T:n ja I:n ystävyydelle, joten minun oli myös tästä syystä toimittava varoen. Lisäksi I:llä on takana pidempi suhde M:ään joka kariutui ja sen jälkeen eräs hoito. En halunnut olla vain toinen hoito, enkä myöskään halunnut lohduttajan roolia sen pidemmän suhteen takia. Joten minulla oli kaikki syyt toimia rauhallisesti. Näin jälkeenpäin kaikki syyt vaikuttavat tekosyiltä, selityksiltä rohkeuden puutteelle. Ainiin, neiti I:n exä, herra M on minun kaveri, mutta koska hän jätti I:n, en usko että hän yhtään pahastuu minun suunnitelmista I:n suhteen.

Oletko vielä kartalla? Neiti T on minun exä, neiti I on nainen jonka haluaisin mutta en voi saada, herra M on I:n exä, ja kaikki ovat ystäviä tai kavereita keskenään. Mutta tarina on vasta alkamassa.

Neiti N on pitkäaikainen ystäväni, tiedän että hän on ollut minusta kiinnostunut ja olemme myös hieman flirttailleet. Nyt kun tuo suhde I:hin takkusi, olin alamaissa ja neiti N onnistui houkuttelemaan minut yökylään. Tästä on nyt noin kolme viikkoa. Olemme edelleen hyviä ystäviä, ja "vain ystäviä", mutta tämä tuo tiettyä lisäväriä kuvioon. Yömme jälkeen hän on löytänyt rakkauden, R:n, ja olen hänen puolestaan rehellisesti sanoen onnellinen.

Näiden lisäksi tapasin äskettäin lomamatkalla erään mukavan naisen, neiti U:n, jonka kanssa oli jo sovittu tapaaminen, mutta joka peruuntui sairastumisen vuoksi.

Nyt viime lauantaina I järjesti bileet, joita oli suunniteltu pitkään ja minäkin olin osallistunut suunnitteluun. Lähes kaikki olivat paikalla, I, I:n uusi mies, T, M, N, minä, sekä parikymmentä muuta vierasta. Vain R ja U puuttuivat, mutta siinä vaiheessa minä en vielä tiennyt R:stä joten myös kuvio N:ään oli avoin ja U ei liity tähän kaveripiiriin (tai oikeastaan liittyy, mutta se on toinen pitkä tarina). Paikalla oli T:n lisäksi myös toinen minun kahdesta exästä, joten olin varautunut pieneen jännitykseen. Tiesin että tästä seuraisi ongelmia. Olin jotenkin maagisesti saanut pääni pinnan yläpuolelle, ja mystisellä sankarienergialla antauduin täysillä maailman parhaan ihmisen ja ystävän rooliin. Pyrin jättämään ongelmani hetkeksi takaa-alalle ja vain pitämään hauskaa. Ja kylläpä olikin hauskat bileet.

Maailman parhaan ihmisen rooli toimi täydellisesti ja luulen että tein moneen ihmiseen hyvän vaikutuksen. Bileiden jälkeen sainkin suorasukaista tekstiviestiä neiti J:ltä, hän olisi kovasti kiinnostunut minusta. Toinenkin nainen taisi olla minusta kiinnostunut, mutta sitä en ole lähtenyt selvittämään. Ongelmia on muutenkin tarpeeksi. Neiti J kuitenkin lähes heittäytyi päälleni enkä bileiden jälkeisessä alakulossani osannut panna vastaankaan. Päivää myöhemmin sain kuitenkin selvitettyä J:lle tilanteeni; juuri nyt en mitenkään voi aloittaa suhdetta kun on niin monta muuta kuviota kesken.

Olenko jo onnistunut sekoittamaan pääsi? Tässä yhteenveto:
  • Neiti I on nainen jonka haluaisin, mutta jota en voi saada
  • Herra M on Neiti I:n exä ja minun kaveri
  • Neiti T on minun exä, Neiti I:n hyvä ystävä ja edelleen minusta kiinnostunut
  • Neiti N on minun pitkäaikainen ystävä, jonka kanssa olen myös pelehtinyt, mutta on nyt onneksi löytänyt itselleen parin, R:n
  • Neiti J on tuttu joka olisi minusta hyvin, hyvin kiinnostunut
  • Neiti U on mukava nainen joka ei juurikaan tunne ketään näistä muista mutta jonka kanssa oli sovittu deitti.
Ja lisäksi minulla on siis vahva epäilys että Neiti J ei ollut ainoa bileissä jolla olisi ollut haluja minun suhteen.

Minä olen mielestäni aivan tavallinen sälli; tai no, en ole ihan tavallinen koska olen akateemisesti ja taiteellisesti menestynyt ja aika urheilullinenkin, mutta tunnen itseni aika tavalliseksi sälliksi. Olen samalla tavalla epävarma kuin muutkin eikä minulla yleensä ole juurikaan mitään sen kummallisempaa menestystä naisten keskuudessa. Kun olisikin. Tämä kaikki olisi paljon helpompaa jos naisia olisi aina pilvenään ympärilläni, mutta kun olen tottunut siihen että minulla on yksi "kohde", jota yritän "pyydystää". En ole lainkaan tottunut siihen että minua yritetään pyydystää.

Nyt vihdoin päästään asian pihviin: Olen tietysti imarreltu ja iloinen siitä että jotkut naiset ovat minusta kiinnostuneita ja normaalissa tapauksessa voisinkin yrittää näistä kehittää jotain suhdetta. Mutta nyt minulla on mielessä vain Neiti I, jota en voi saada. Minulla ei ole kanttia ottaa ketään toista lohduttamaan sydänsurujani. En voi ottaa toista koska hän olisi vain I:n korvike. Minkälaisen sopan olenkaan itselleni keittänyt?